✓ In één werkdag geplaatst   ✓ In heel Nederland   ✓ Veilig betalen via iDEAL  ✓ Scherpe all-in tarieven

Veel gestelde vragen

Heb je een vraag over het bestellen van containers via ContainerOnline. Onderstaand vind je de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen. Klik dan rechts onderin op de chatfunctie.

Bekijk de acceptatie- en algemene voorwaarden of neem contact met ons op.

Vragen over containers bestellen:

Kan ik alleen online containers bestellen?

Ja, wij accepteren alleen online bestellingen. Alleen dan kunnen wij alle bestellingen snel en goed afhandelen. Voor vragen of hulp bij het bestellen kunt u ons tijdens kantoortijden (ma. t/m vr. van 7:30 tot 17:00 uur) telefonisch bereiken.

Zijn de tarieven in heel Nederland geldig?

Onze tarieven zijn geldig in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Wil je een container bestellen op één van de waddeneilanden? Neem dan contact met ons op.

Woon je in Zeeuws-Vlaanderen (NL)? Dan worden de kosten voor de Westerschelde tunnel doorbelast.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

De container betaal je gemakkelijk via iDEAL, met je creditcard of achteraf via Klarna. Wil je achteraf betalen met Klarna? Dan word je getoetst. Het kan zijn dat er een melding volgt dat je niet wordt geaccepteerd. Hierop hebben wij helaas geen invloed. Je kunt wel alsnog met iDEAL of creditcard betalen.

Betaal je via Klarna? Dan ontvangt je een extra mail van Klarna met daarin de factuur. Volg de instructies in de mail om de factuur te betalen. De factuur dien je 14 dagen na ontvangst te voldoen.

Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling

Helaas merken wij dat onze e-mails nogal eens in de spam-box belanden. We adviseren je om daar even te kijken. 
Je ontvangt van ons twee bevestigingen: Eerst een bevestiging direct na het plaatsen van de bestelling. Nadat wij de order hebben doorgestuurd en de datum is bevestigd, ontvang je ook hiervan een de bevestiging. Dit doen wij alleen binnen kantoor uren, dus hier kan tijd tussen zitten als je bijvoorbeeld ‘s avonds besteld.

Kan ik een factuur op bedrijfsnaam krijgen?
In het bestelproces krijg je de mogelijkheid om te kiezen voor bedrijfsnaam. Deze komt, wanneer deze is ingevuld, op de factuur te staan. De factuur ontvang je direct na je bestelling als bijlage. Let op; deze kan ook in je spam-box terecht komen.

Heb je regelmatig containers nodig voor je bedrijf (aannemers, hoveniers), neem dan eens contact met ons op. Via het moederbedrijf Wastenet, kan je op basis van een overeenkomst containers huren.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, wanneer je de bestelling uiterlijk één werkdag voor plaatsing voor 16.00 uur annuleert, krijg je het volledige bedrag teruggestort. Annuleer je later dan 16.00 uur, dan brengen wij annuleringskosten in rekening.

De kosten voor het annuleren van een container t/m 10m3 zijn € 90,00. Voor containers vanaf 15m3 zijn de kosten € 150,00. Deze kosten verrekenen wij met het reeds betaalde bedrag.

Heb je een Big Bag besteld, maar hoeft deze niet afgevoerd te worden? Dan ontvang je de afvoer- en afvalkosten retour. Je betaalt in dit geval alleen de kosten voor de Big Bag. Deze zijn 39 euro, inclusief verzendkosten. De Big Bag is dan jouw eigendom.

Vragen over afvalcontainers:

Hoe snel worden afvalcontainers geplaatst?

Opdrachten die op werkdagen voor 16.00 uur worden doorgegeven worden veelal de volgende werkdag uitgevoerd. Je ontvangt van ons de bevestiging per mail zodra wij op onze beurt een bevestiging hebben ontvangen van de vervoerder.

In het verleden hebben we gemerkt dat in drukke periodes (zomermaanden), de route voor de volgende dag snel vol is en containers een dag later worden geplaatst. Je ontvangt hiervan altijd bericht.

Hoe laat wordt de afvalcontainer geplaatst?

Per dag worden alle plaatsingsopdrachten op route ingepland. De plaatsingstijd hangt af van de route van de wagen. Op de dag van plaatsing kunnen wij navragen of uw container voor de ochtend of middag ingepland staat.

In drukke periodes geven niet al onze vervoerders een tijdsindicatie omdat zij zich hieraan niet altijd kunnen houden. 

Wordt de container 's ochtends vroeg geplaatst?

Onze vervoerders rijden van 7.00 uur tot 18.00 uur. De containers worden op een zo efficient mogelijke route geplaatst, ergens binnen deze tijd. Wanneer je ruim op tijd (2 dagen) de opdracht voor een container plaatst. Kunnen wij een verzoek indienen bij de planning voor een dagdeel. Hier hoeven zij echter geen gehoor aan te geven. Wij kunnen dit daarom niet garanderen.

Hoe lang mag de afvalcontainer blijven staan?

De afvalcontainer mag maximaal 4 weken huurvrij blijven staan. Heb je de container langer nodig? Dat is geen probleem. Na 4 weken betaal je voor een container t/m 10m3, 15 euro huur per week. Voor grotere containers (14, 20, 40m3)  is de huurprijs per week 35 euro. Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.

LET OP: 4 weken is de door ons bepaalde huurvrije periode. Gemeenten in Nederland hanteren eigen periodes die kunnen verschillen van 48 uur tot 8 weken. Doe daarom altijd een Vergunning Check

Container langer nodig dan 4 weken?

De afvalcontainer mag maximaal 4 weken huurvrij blijven staan. Heb je de container langer nodig? Dat is geen probleem. Na 4 weken betaal je voor containers t/m 10m3, 15 euro huur per week. Voor grotere containers (14m3, 15m3, 20m3, 40m3) is de huurprijs per week 35 euro.
Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht opdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.

Wanneer wordt de container afgevoerd?

De afvalcontainer wordt niet automatisch opgehaald na 4 weken. Je dient zelf een afvoeropdracht door te geven.
Dit kan je als volgt doen:
–  Met afvoerknop in de bevestigings mail van de bestelling.
–  Via het afvoerformulier in via de website.
–  Telefonisch
–  of via de chat.

Blijft de container langer dan 4 weken staan, dan wordt er vanaf dat moment huur gerekend. De huur bedraagt € 15,00 per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Voor grotere containers 14m3, 20m3 en 40m3 wordt een huurprijs van 35 euro per weer gerekend. Wanneer er geen afvoeropdracht wordt afgegeven volgt er eens per week een huurfactuur.

Wat is de prijs van een afvalcontainer?

De prijs van een container wordt bepaald door het afvalsoort en de inhoudsmaat van de container. De aangegeven prijzen zijn inclusief alle kosten: 4 weken huur, BTW, transport- en verwerkingskosten. 

Zijn er extra kosten?

Wij hanteren een all-in tarief. Dit is echter wél op basis van een aantal voorwaarden:

1. Het juiste afvalsoort zit in de container bij afvoeren.
Wanneer er een afvalsoort in de container zit dat “duurder” is dan de bestelde afvalsoort (bijv. puin besteld en bouwafval afgevoerd), dan wordt er een correctie factuur gestuurd voor de meerprijs.

2. De container kan vrij en veilig geplaatst en afgevoerd worden.
Wanneer de chauffeur niet bij de container kan of de container niet kan plaatsen vanwege de ruimte, wordt er een loze rit berekend. Ook wanneer de container overbeladen is waardoor deze niet veilig over weg kan, wordt een loze rit berekend.
Een loze rit bedraagt €90,- incl. btw.

3. Er zitten geen matrassen of elektrische apparaten in.
Matrassen mogen i.v.m. brandgevaar niet in de container. Ook niet in een grofvuilcontainer. Mocht de afvalverwerker een matras aantreffen worden de kosten a €50,- per matras doorbrekend. 

Voor elektrische apparaten geldt een toeslag per apparaat van 30 euro. In Nederland moeten deze naar een recycle plek worden gebracht. Dit kan bij bouwmarkten, de gemeentewerf en elektronica winkels. Ook neemt de kringloop apparaten aan om te repareren of te gebruiken voor de onderdelen. 

4. De container staat langer dan 4 weken.
Na 4 weken betaal je €15,00 huur per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Voor grotere containers geldt een huurprijs van 35 euro per week. Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht opdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.

Zijn de prijzen voor containers inclusief BTW?

Ja. De prijzen zijn incl. alle kosten, dus ook de BTW zit in de prijs begrepen.

Kan ik achteraf een naheffing krijgen?

Wij hanteren een all-in tarief. Dit is echter wél op basis van een aantal voorwaarden:

1. Het juiste afvalsoort zit in de container bij afvoeren.
Wanneer er een afvalsoort in de container zit dat “duurder” is dan de bestelde afvalsoort (bijv. puin besteld en bouwafval afgevoerd), dan wordt er een correctie factuur gestuurd voor de meerprijs.

2. De container kan vrij en veilig geplaatst en afgevoerd worden.
Wanneer de chauffeur niet bij de container kan of de container niet kan plaatsen vanwege de ruimte, wordt er een loze rit berekend. Ook wanneer de container overbeladen is waardoor deze niet veilig over weg kan, wordt een loze rit berekend.
Een loze rit bedraagt €90,- incl. btw.

3. Er zitten geen matrassen of elektrische apparaten in.
Matrassen mogen i.v.m. brandgevaar niet in de container. Ook niet in een grofvuilcontainer. Mocht de afvalverwerker een matras aantreffen worden de kosten a €50,- per matras doorbrekend. 

Voor elektrische apparaten geldt een toeslag per apparaat van 30 euro. In Nederland moeten deze naar een recycle plek worden gebracht. Dit kan bij bouwmarkten, de gemeentewerf en elektronica winkels. Ook neemt de kringloop apparaten aan om te repareren of te gebruiken voor de onderdelen. 

4. De container staat langer dan 4 weken.
Na 4 weken betaal je €15,00 huur per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Voor grotere containers geldt een huurprijs van 35 euro per week. Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht opdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.

Ik heb een container voor puin besteld maar er zit bouw- en sloopafval in. Kan ik dit veranderen?

De uiteindelijke inhoud van de container bepaalt wat de kosten worden. Het is goed denkbaar dat je uitgaat van puin maar dat er toch ook wat bouw- en sloopafval in terecht komt. Laat ons dit dan telefonisch of per mail weten vóór de container wordt afgevoerd. Dan weet de afvalverwerker waar hij het afval moet storten. Na het afvoeren ontvang je van ons een correctiefactuur voor de juiste afvalsoort.

Wat gebeurt er als er niet toegestane afvalstoffen in mijn container zitten?

De verwerker controleert na het afvoeren, de inhoud van de container. De container wordt verwerkt op basis van de inhoud. In het geval dat er niet toegestane afvalstoffen in zitten zal het verwerkingstarief aangepast worden en ontvang je een correctiefactuur van de aanvullende kosten. Weet je van te voren dat er ander afval in de container zit? Meld ons dit bij de afvoeropdracht.

Wat gebeurt er als er mogelijk asbest(houdend) afval in de container zit?

Bij aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt als zijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Heb je vermoeden dat er asbest aanwezig is? Gooi dit dan nooit zomaar in de container. Neem contact met ons op.

Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?

Containers worden in heel Nederland geplaatst. Er geldt echter wel een toeslag op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen (NL). Doe wel altijd een Vergunning Check om te checken welke regels er in jouw gemeente gelden.

Hoe vol mag ik de container vullen?

De vrachtwagens rijden met de containers (met een net) over de snelweg. Het is daarom belangrijk dat er geen afval af kan waaien of vallen. Onze richtlijn is dat afval tot maximaal 20 centimeter boven de rand (mits stabiel) gevuld mag worden met uitzondering van de Big Bags, de 20m3 containers en de 40m3 containers. Deze mogen maximaal tot aan de rand worden gevuld.

De chauffeur bepaalt op locatie of hij het veilig vindt om met de container te rijden. Mocht hij besluiten om de container te laten staan, wordt hier mogelijk een loze rit voor gerekend.

De container is niet afgevoerd, wat nu?

Heb je een afvoeropdracht gegeven en is de container niet afgevoerd? Neem even contact met ons op.

Wat zijn de kosten van een loze rit?

Wanneer de container niet kan worden afgevoerd, noemen wij dit een loze rit. De kosten hiervoor zijn € 90,00 incl. btw.

Vragen over Big Bags:

Welke Big Bag heb ik nodig?

Dit hangt af van welk afval er vrij komt bij jouw klus. Kijk bij de afvalsoorten, op deze pagina’s staat per afvalsoort wat er wel- en niet in de Big Bag mag.

Hoe lang mag de Big Bag blijven staan?

Er is geen maximale huurperiode voor de Big Bag. Wanneer de Big Bag vol is, kan je middels het afhaalformulier aangeven dat de Big Bag opgehaald mag worden.

Kunnen jullie een eigen Big Bag afvoeren?

Dit is helaas niet mogelijk. Alleen van onze eigen Big Bags kunnen wij de kwaliteit waarborgen die vereist is bij het afvoeren.

Kan ik mijn Big Bag bestelling annuleren?

Het afvoeren en verwerken van het afval zit in de prijs van de Big Bag inbegrepen.
Wil je achteraf toch geen gebruik maken van deze dienst? Dan kunnen wij dit verrekenen. De kosten van de Big Bag en het versturen bedragen 39 euro. Het verschil wordt teruggestort.