Langer bezig met klussen? Heb je meer afval dan dat je van tevoren kon inschatten? Of weet je al dat je het met één container niet gaat redden? Wanneer je een extra container nodig hebt, regel je dit met een paar klikken.
Tip: voorkom extra kosten
Moet je nog beginnen met de klus, maar twijfel je tussen twee containermaten? Kies in dit geval altijd voor de grootste maat. Wanneer je een container laat wisselen, betaal je het volledige bedrag voor de huur van de container opnieuw. Wanneer je een extra container moet bestellen ben je namelijk duurder uit dan wanneer je voor een grotere container kiest.
Afvalcontainer wisselen
Bezig met klussen en zit de container al vol? Binnen een paar klikken staat er een nieuwe container op de stoep. Hoe? In 3 simpele stappen:
- Begin het proces op dezelfde manier als hoe je je eerste container hebt besteld en kies een containermaat.
- Kies vervolgens de juiste afvalsoort. Ga je dezelfde afvalsoort weggooien of begon je met een houtafvalcontainer voor het slopen van de schutting en ga je door met een dakafvalcontainer voor het afbreken van het dak van de schuur? Twijfel je welke container je nodig hebt? Kijk bij de verschillende afvalsoorten voor meer informatie of doe de Container Check voor persoonlijk advies.
- Bestel en betaal de container net zoals de eerste keer, maar klik bij de check-out het vakje Container omwisselen? (optioneel) aan. Zo weten wij dat er op hetzelfde adres al een container staat die moet worden omgewisseld. Je hoeft dus niet zelf nog een afvoeropdracht van je oude container door te geven.
Hoe lang duurt het voordat mijn container wordt omgewisseld?
Voor alle bestelde containers geldt, vandaag voor 16.00 uur besteld, is veelal de volgende werkdag geplaatst. Dit geldt ook voor containerwissels. Voor het plaatsen van containers wordt een dag van tevoren een planning gemaakt. Dit betekent dat alle adressen op een zo efficiënt mogelijke manier worden ingepland, verdeeld over de werkdag. Hierdoor wordt er efficiënt met de beschikbare tijd omgegaan en worden er maar een beperkt aantal kilometers gereden, waardoor er geen onnodige CO2 uitstoot plaatsvindt. Een werkdag is van 07.00 uur ’s ochtends tot 17.30 uur ‘s avonds.
Handig: Je kunt bij het afrekenen wel een voorkeur voor een dagdeel (‘s ochtends of ‘s middags) aangeven. Wij doen dan ons uiterste best om ons hieraan te houden. Wil je weten hoe laat jouw container wordt geplaatst? Op de dag van plaatsing hebben wij pas inzicht in de definitieve planning. Je kan ons vanaf 07.30 bellen of mailen met de vraag hoe laat de container wordt geplaatst.
Hoe lang mag mijn container blijven staan?
Wanneer de afvalcontainer is geplaatst mag hij maximaal 4 weken huurvrij blijven staan. Wanneer je de container hebt omgewisseld, mag hij dus weer 4 weken zonder extra kosten blijven staan. Wanneer je klaar bent met klussen dien je zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Dit gebeurt dus niet automatisch! Als je een afvoeropdracht wilt doorgeven kan dit het beste via de knop ‘afvoeren’ die je kunt vinden in de bevestigingsmail van je bestelling.
Ben je langer bezig met de klus en heb je de container iets langer nodig? Geen probleem! Na 4 weken betaal je per week €15,00 huur. Je dient ook in dit geval zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang je geen afvoeropdracht doorstuurt, wordt er elke week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Vragen? Of lukt het u niet om via ContainerOnline een container te bestellen of om te wisselen? Onze klantenservice staat voor u klaar!