✓ In één werkdag geplaatst   ✓ In heel Nederland   ✓ Veilig betalen via iDEAL  ✓ Scherpe all-in tarieven

Grofvuil

In een grofvuilcontainer of big bag mogen veel verschillende afvalsoorten gestort mogen worden. Van oude meubels tot bouw- en sloopafval, het valt allemaal onder grofvuil. Bekijk onderstaand welke afvalstoffen er wel- en niet in mogen. 
Let op: Matrassen mogen ivm brandveiligheid niet in deze container.

N

Toegestane afvalstoffen

Niet- toegestane afvalstoffen

  • Asbesthoudend of asbestgelijkend materiaal
  • Golfplaten (= asbestgelijkend)
  • Autobanden
  • Dakleer, bitumen, dakgrind met aanklevend materiaal
  • Gevaarlijk afval, klein chemisch afval
  • Koelkast/vriezer
  • Accu’s (bijtende of irriterende stoffen)
  • Organisch afval
  • Bedrijfsafval
  • Matrassen (i.v.m. brandgevaar). Let op: Er wordt een toeslag van 50 euro per matras gerekend door de afvalverwerkers.
  • Grond/veegvuil
  • Bovenstaande lijst is niet volledig, neem bij twijfel altijd contact met ons op voordat u het afval in de container aanbiedt.

Grofvuil afvalcontainer huren

r

De geplaatste container kan iets afwijken van de getoonde afbeelding.

3m3 grofvuil afvalcontainer

€ 279,00 / 4 weken

6m3 grofvuil afvalcontainer

€ 389,00 / 4 weken

10m3 grofvuil afvalcontainer

€ 499,00 / 4 weken

10m3 grofvuil gesloten

€ 519,00 / 4 weken

Big Bag voor afval huren

Big Bag (1m3)

€ 159

20m3 container huren

20m3 afvalcontainer

€ 1099* / 4 weken

 Prijs is incl. max. 7 ton afval.
Vanaf 7 ton wordt er achteraf
€ 200 per ton berekend.

40m3 afvalcontainer

€ 1699* / 4 weken

 Prijs is incl. max. 10 ton afval.
Vanaf 10 ton wordt er achteraf
€ 200 per ton berekend.

Alles over grofvuil container huren

Vuilcontainer huren

Grofvuil afval? Dan is het verstandig een afvalcontainer te huren. Altijd een vaste all-in prijs en geen verassingen achteraf.

Welke afvalcontainer moet ik huren?

Wanneer je een grofvuilcontainer bestelt, is het slim een inschatting te maken van de hoeveelheid afval dat vrijkomt. Hulp nodig? Via de ContainerCheck proberen we je zo goed mogelijk bij deze keuze te helpen. Ook telefonisch kunnen wij helpen een inschatting te maken op basis van jouw informatie. Twijfel? Je kunt beter een grotere container huren, dan er achteraf een tweede container bij te bestellen. Dan ben je namelijk duurder uit.

Waarom een container huren?

Waarom een afvalcontainer huren en niet gewoon naar de milieustraat? Natuurlijk is een container huren een stuk gemakkelijker. Wij plaatsen de container, je vult hem en wij voeren het afval weer af. Dit scheelt tijd, je auto wordt niet vies en je hoeft geen aanhanger te huren. Daarnaast kan je bij de gemeentewerf vaak maximaal 1 kuub (of minder) bouwafval kwijt. Accepteert de gemeente wel meer bouwafval? Dan wordt er na de eerste kuub kosten in rekening gebracht. Deze zijn omgerekend vaak hoger dan de kosten voor het huren van een container. Minder geld en minder gedoe!

Prijsinformatie

De prijzen van het huren van een container is inclusief:

  • Transportkosten voor plaatsen én afvoeren
  • Verwerking van het afval
  • 21% BTW
  • 4 weken huurvrije periode

Mogelijke extra kosten:

  • € 15,00 - extra week huur (wordt wekelijks gefactureerd)
  • € 50,00 - matrassen
  • € 40,00 - elektrische apparaten
  • € 90,00 - loze rit Wanneer de chauffeur niet op de locatie kan komen of de container overbeladen is.

  • Indien een lading wordt afgekeurd betaal je het verschil in prijs van de de afvalcontainer. Er worden géén extra kosten in rekening gebracht.

  • Wanneer de container overbeladen is (maximaal 20 cm over de rand) of de chauffeur niet bij de container kan komen, wordt er een loze rit gerekend.

 

Voor elke klus een container

container huren usp Binnen 1 werkdag geplaatst
container huren usp Altijd een container beschikbaar
container huren usp 4 weken huurvrij
container huren usp ALL-IN prijs
container huren usp Veilig betalen met iDeal of achteraf
container huren usp In heel Nederland

 betalen met iDeal en achteraf klarna

w

Heb je een vraag?

Bekijk onze veel gestelde vragen of chat, mail of bel met één van onze medewerkers.
info@containeronline.nl
tel.: 085-3035343

Recycling van grofvuil

Omdat in de grofvuilcontainer een verzameling mag van verschillende afvalsoorten, is de recycling van grofvuil een uitgebreid proces. In een aantal stappen wordt het afval van groot naar klein gesorteerd. Grote objecten en (stukken) meubels worden eerst (handmatig) gesorteerd. Vervolgens gaan de overige (kleinere) stukken de band op en worden machinaal de materialen van elkaar gescheiden. Met behulp van magneten worden de metalen eruit gehaald, middels wind, water en infrarood worden papieren, plastic en hout gefilterd. Tot slot zijn er altijd nog een paar ogen en handen nodig om het laatste vuil zo goed mogelijk te scheiden.

Veel gestelde vragen

Welke container heb ik nodig?

Dit hangt af van welk afval er vrij komt bij jouw klus. Kijk bij de afvalsoorten of doe de Container Check.

Hoe lang mag de container blijven staan?

De container heeft een huurvrije periode van 4 weken. De container mag langer blijven staan, maar dan wordt er huur berekend.
De huur bedraagt €15,00 per week, incl. BTW. U ontvangt een mail wanneer de container ruim 3 weken staat. Dan kunt u via de knop een afvoeropdracht doorgeven. Wanneer de 4 weken zijn verlopen ontvangt u automatisch een huurfactuur van 1 week. U heeft wederom weer de mogelijkheid om via de knop in de mail om een afvoeropdracht door te geven. Voor de hierop volgende weken geldt hetzelfde.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de afvoeropdracht.

Heb je de container maar korter nodig dan 4 weken? Wanneer je klaar bent met klussen kan je de afvoeropdracht online of telefonisch doorgeven. De prijs blijft hetzelfde, gezien het een huurvrije periode betreft.

Zijn er nog bijkomende kosten?

ContainerOnline werkt met vaste prijzen. De afvalcontainer wordt voor de genoemde prijs geplaatst, opgehaald, het afval wordt verwerkt én is inclusief BTW. Wat we van jou vragen is de juiste afvalsoort te kiezen. Wanneer er afval in de container zit wat er niet in mag, volgt een toeslag voor de juiste container.

LET OP: Matrassen mogen i.v.m. brandgevaar niet in de container. Wanneer deze in de container worden aangetroffen, moeten deze apart verwerkt worden. Helaas volgt er een factuur van €50,00 euro per matras.

De container mag 4 weken huurvrij blijven staan. Na deze 4 weken wordt per extra week € 15,00 incl. BTW in rekening gebracht. Je bent zelf verantwoordelijk voor het geven van de afvoeropdracht.

Hoe snel wordt de container geplaatst?

Opdrachten die op werkdagen voor 16.00 uur worden doorgegeven worden meestal de volgende werkdag uitgevoerd.
Je ontvangt na je bestelling direct een bevestiging van de opdracht. Vervolgens ontvang je een e-mail wanneer de container is ingepland bij de leverancier. Daar staat de exacte datum van plaatsing op.

Wil je weten hoe laat de container wordt geplaatst? Bel of mail dan 's ochtends op de dag van plaatsen. Dan is de planning beschikbaar en kunnen wij dit opvragen.