Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over ons bedrijf, onze dienstverlening of een bestelling die je hebt gedaan? De meest gestelde vragen hebben we onderstaand al voor je beantwoord. Staat jouw vraag er niet bij? Onze klantenservice helpt je graag verder. Mail jouw vraag naar info@containeronline.nl.

Leveren jullie containers in heel Nederland?

We leveren in bijna heel Nederland. Alleen niet op de Waddeneilanden.
Woon je ten zuiden van de Westerschelde? Voor het legen van de container schakelen wij een lokale afvalinzamelaar in. Alleen voor het plaatsen van de container(s) moeten we eenmalig de Westerschelde tunnel passeren. De kosten hiervan worden doorberekend.

Wat zijn de voorwaarden van de overeenkomst?

Waar teken je nou eigenlijk voor? Onderstaand samengevat wat de overeenkomst inhoudt. Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden en de acceptatie voorwaarden van toepassing.

  • Je sluit een overeenkomst af voor 1 jaar of maandelijks opzegbaar. Kies je voor een 1-jarig contact, dan wordt deze na 12 maanden automatisch verlengd naar een overeenkomst voor onbepaalde tijd, die maandelijks opzegbaar is.
  • De tarieven voor maandelijkse opzegbaar zijn 10% hoger dan het tarief voor een 1-jarige overeenkomst. Wil je na een jaar blijven profiteren van het lage tarief? Verleng dan de overeenkomst met een jaar door een e-mail te sturen naar info@containeronline.nl.
  • De tarieven worden elk jaar op 1 januari opnieuw vastgesteld o.b.v. het landelijke prijspeil. De nieuwe tarieven vind je per 1 januari op de website en anders zie je ze op de eerste factuur van het nieuwe kalenderjaar.
    • De container dient op de dag van legen om 07.00 uur bereikbaar aan de openbare weg of de afgesproken plek te staan. Gemiste legingen worden niet gecompenseerd. Red je het niet tot de volgende ophaaldag? Dan kan je op eigen kosten een extra leging aanvragen. De vuilniswagen rijdt op route. Het is daarom niet mogelijk om afspraken te maken met betrekking tot een tijd. Ben je niet om 07.00 uur aanwezig, zet dan de container de avond ervoor aan de weg. Eigenlijk net zoals de container thuis.
    • Grote levering of een feestje gehad? Binnen je overeenkomst kan je altijd een extra leging aanvragen. De tarieven hiervoor vind je op de tarievenlijst.
    • Je mag uitsluitend afval in de container gooien waarvoor deze bestemd is. De gehele lijst vind je in de acceptatie voorwaarden. Als er ander afval wordt aangetroffen in de container, volgt hiervoor een naheffing.
    • De container mag maximaal 90 kg/m3 wegen. Is de container herhaaldelijk te zwaar dan volgt er een verreking van het extra gewicht. Dit gewicht is berekend op normaal gebruik. Heb je bijvoorbeeld veel etensresten of glas (=zwaar) dan kan de container te zwaar worden.
    • De facturatie is o.b.v. automatische incasso. Door het ondertekenen van de overeenkomst ga je akkoord met SEPA voor het incasseren van het maandbedrag op de overeenkomst en eventuele extra kosten (altijd in overleg).
    • Wil je de overeenkomst beeindigen? Een 1-jarige overeenkomst loopt altijd tot de einddatum van de overeenkomst en is daarna maandelijks opzegbaar. Opzeggen doe je door ons een e-mail te sturen.
    • Na het beëindigen van de overeenkomst halen wij de container bij je op en deze wordt gereinigd. Voor de transportkosten en reiniging ontvang je een eindafrekening van 75 euro.

      Welke container(s) past bij mijn bedrijf?

      Dit is een lastige vraag voor ons om te beantwoorden. Het is voor elk bedrijf natuurlijk anders.
      Maar misschien heb je iets aan deze tips:

      • Hoeveel mensen werken er? Reken voor restafval op ca. op 1 vuilniszak per 3 medewerkers per week.
      • Kan er afval gescheiden worden? Bijv. door papier/karton of PMD apart in te zamelen.
        Is er plek voor meerdere containers?
      • Staat de container binnen? Let er dan op dat de container door de deuropening past.
        Een 240, 360 en 660 (zijwaards) liter rolcontainer passen door een normale deurpost.
      • Restafval kan nare geuren geven. Dus staat de container binnen? Kies dan een kleinere container en laat deze vaker legen.
      • Heb je veel verpakkingsmateriaal (winkels/webshop)? Kies dan voor een grote container voor papier/karton en een kleinere voor restafval.

      Mocht je twijfelen? Neem dan een formaat groter. Nee, dat is geen verkooppraatje. Maar het omwisselen van een container is lastiger en brengt kosten met zich mee. Het wijzigen van de frequentie is met één telefoontje naar de planning gepiept.

      Hoe snel wordt de container geleverd?

      De container wordt binnen één week geleverd. Je ontvangt van ons een datum van leveren nadat je hebt besteld. Wanneer de chauffeur de containers (veilig) buiten kan neerzetten, hoef je hiervoor niet aanwezig te zijn.

      Mijn bedrijf stopt, wat moet ik doen?

      Wanneer je bedrijf stopt, dan is afvalinzameling niet meer nodig. Heb je een overeenkomst die maandelijks opzegbaar is. Dan zet je hem gewoon de eerst volgende maand stop.

      Zit je middenin een jaarcontract? Geen probleem. Je kan op elk moment stoppen met het bewijs van uitschrijven van de KvK.

      * Tip: heb je eenmalig veel afval van het leeghalen van het pand? Je kunt via ContainerOnline ook een grote afvalcontainer of big bag huren.

      Welke afvalsoorten zijn er?

      Je kan rolcontainers bestellen voor 8 verschillende soorten afval. Dit zijn de meest voorkomende afvalsoorten: Restafval, Papier/Karton, PMD, Flessenglas, Organisch afval, Koffiedik, Koffiebekers en Archief.

      Heb jij een ander afvalsoort? Neem dan zeker even contact met ons op. ContainerOnline is onderdeel van Wastenet inzameling. Via ons moederbedrijf kunnen wij alle afvalsoorten voor je afvoeren en bieden we ook ander manieren van inzameling aan.

      Waarom afval scheiden?

      Afvalscheiden doe je om deze redenen:

      • door afval te scheiden bespaar je op je afvalkosten.
      • door afval te scheiden ben je milieubewust bezig (een goede USP voor op je website, veel milieubewuste klanten hechten daar waarde aan).
      • Je bent het wettelijk verplicht. Kan je afval scheiden als bedrijf? Dan moet je dit doen. Dit staat in het plan van de overheid van Nederland Circulair te maken in 2050.

      Wat zijn de leveringskosten?

      Container worden altijd gratis geplaatst.

      Alleen wanneer je ten zuiden van de Westerschelde woont, worden de kosten voor het passeren van de Westerscheldetunnel doorberekend.

      Voor het ophalen van de container na het beëindigen van de overeenkomst wordt eenmalig 75,00 euro in rekening gebracht voor transport en reiniging.

      Wat kost een container?

      De prijs van een container wordt bepaald door 3 dingen:

      1. Afvalsoort
      2. Inhoudsmaat
      3. Frequentie

      Bekijk de tarievenlijst, om makkelijk de prijzen te vergelijken.

      Heb je genoeg ruimte voor een container? Kies dan voor een grotere inhoudsmaat die minder vaak wordt geleegd. Dit scheelt transportkosten en heeft minder impact op het milieu.

      Zijn er nog extra kosten?

      Nee, in principe niet.

      We gaan er vanuit dat je het juiste afval in de container gooit, de container niet te zwaar is (90kg/m3) en om 7.00 uur aan de openbare weg staat op de dag van inzameling.

      De volgende kosten kunnen mogelijk worden berekend:

      • Verkeerd afval in de container
        Wanneer de inhoud van de container wordt afgekeurd (bijv. PMD dat wordt afgekeurd naar restafval). Dan volgt er een toeslag. De hoogte hiervan is afhankelijk van het gewicht/hoeveelheid afval.
      • Te zware container
        Wanneer de container herhaaldelijk te zwaar is wordt het extra gewicht op basis van de prijs per kilo doorberekend.
      • Gemiste container
        Hiervoor krijg je geen extra factuur. Maar heb je te veel afval en red je het niet tot de volgende inzameling, dan zijn de kosten voor een extra leging wel voor eigen rekening.
      • Extra afval
        Feestje gehad? Heb je eenmalig extra afval. Dan kan je een extra leging aanvragen. We komen de container dan zo snel mogelijk legen.
      • Milieuheffing
        Dit bestaat niet en dus rekenen wij deze niet. Wordt dit door jouw huidige inzamelaar wel gerekend? Dan kan je door over te stappen naar ContainerOnline al snel een paar 100 euro per jaar besparen.

      Hoe kan ik naar jullie overstappen?

      Heb je nog een overeenkomst met een inzamelaar lopen? Dan zit je hier aan vast tot het einde van de looptijd. Vul als startdatum dan de einddatum in van je huidige contract. Dan zorgen wij ervoor dat de nieuwe container klaar staat.

      Je kunt je huidige contract zelf opzeggen of je stuurt een kopie van je contract naar info@containeronline.nl onder vermelding van de overstapservice en dan zeggen wij deze voor je op.

      Wanneer wordt mijn container geleverd?

      Rolcontainers worden binnen één week geleverd.
      Heb je een startdatum verder in de toekomst aangegeven, dan wordt de container uiterlijk een week voor deze startdatum gebracht.

      Wil je de container eerder? Reageer dan op de bevestiging die je ontvangt na je bestelling.

      Wanneer is de eerste inzameling?

      Start de overeenkomst bijvoorbeeld op 1 april en heb je gekozen voor een abonnement voor 1x per twee weken, dan is de eerste inzameling op/rond 14 april.

      Je ontvangt van ons altijd een afvalkalender. Daarom staat ook de eerste inzameling. Zet je de container op die dag om 07.00 aan de weg? De avond ervoor mag natuurlijk ook.

      Wanneer krijg ik 10% korting?

      De 10% korting zit standaard in het 1-jarige contract. De prijzen die je online ziet zijn inclusief deze korting. Wil je liever maandelijks opzegbaar? Dan vervalt de 10% korting, maar dan zit je ook nergens aan vast.

      Wat is het verschil tussen 1-jarig en maandelijks opzegbaar?

      Een 1-jarig contract betekent dat je voor minimaal 1 jaar een overeenkomst aan gaat. Deze kan tussentijds niet worden beëindigd. Na de looptijd van 1 jaar wordt de overeenkomst omgezet naar maandelijks opzegbaar.

      We hopen natuurlijk dat je tevreden bent en nog jaaaaaren onze klant blijft.

      Wat is het opzegtermijn?

      Het opzegtermijn voor maandelijks opzegbaar is 1 maand. Ging jouw overeenkomst in op de 19e. Dan dien je voor de 19e op te zeggen.

      Een 1-jarig contract kan niet tussentijds worden opgezegd. Na de looptijd wordt de overeenkomst omgezet naar maandelijks opzegbaar.

      Waarom moet ik een bedrag afrekenen?

      Wij vragen onze klanten om de eerste maand vooruit te betalen. Dan weten we zeker dat er een bewuste aankoop wordt gedaan en voorkomen we vrijblijvende aanvragen.
      Wil je eerst persoonlijk contact of een offerte ontvangen? Laat dan je contactgegevens achter en dan bellen we je terug.

      Je ontvangt direct na je bestelling de ondertekende overeenkomst. Wij zullen de bedrijfsgegevens en opdracht verwerken en daarna volgt een factuur voor het reeds betaalde bedrag.

      Wanneer de dienstverlening is gestart ontvang je maandelijks een factuur en wordt het bedrag via automatische incasso afgeschreven.

      Hoe kan ik betalen?

      De eerste maand betaal je direct via de webshop. Je kunt kiezen voor iDeal, creditcard of overschrijving.

      Door het ondertekenen van de overeenkomst geef je een machtiging af voor een automatische incasso. Je ontvangt maandelijks een factuur en hebt dus geen omkijken meer naar de betalingen.

      Wanneer ontvang ik een factuur?

      De factuur voor de eerste maand ontvang je van ons zodra wij de bedrijfsgegevens en de opdracht hebben verwerkt in ons systeem.

      Wanneer de dienstverlening is gestart ontvang je maandelijks een factuur en wordt het bedrag via automatische incasso afgeschreven.

      Waarom moet ik mijn handtekening zetten?

      We hebben het online bestel proces zo gemakkelijk mogelijk gemaakt. Geen offertes en overeenkomsten die achteraf moeten worden getekend. Je kiest wat je wilt, geeft je gegevens door, zet digitaal je handtekening en je ontvangt direct een getekende overeekomst in je mail. Zo simpel kan het zijn.

      Wanneer wordt mijn container geleegd?

      Je ontvangt van ons altijd een afvalkalender. Daarom staan voor een heel jaar de inzameldagen. Zet je de container op die dag om 07.00 aan de weg? De avond ervoor mag natuurlijk ook.

       

      Start de overeenkomst bijvoorbeeld op 1 april en heb je gekozen voor een abonnement voor 1x per twee weken, dan is de eerste inzameling op/rond 14 april.

      Hoe laat moet de container aan de weg staan?

      Zet de container altijd om 7.00 uur (of de avond ervoor) aan de openbare weg, goed zichtbaar voor de chauffeur.

      Containers worden op werkdagen tussen 07.00 en 18.00 uur geleegd.

      Ook wanneer de chauffeur altijd om 13.00 uur langskomt rijden. Mocht er namelijk iets wijzigen in de route dan kan het maar zo eerder of later worden.

      Kan ik mijn container extra laten legen?

      Ja, natuurlijk! Heb je eenmalig extra afval? Neem dan contact op met de klantenservice via info@containeronline.nl. Dan plannen wij een extra leging in. De kosten hiervan vind je terug op de tarievenlijst.

      Heb je regelmatig meer afval? Dan kan je de frequentie laten verhogen. Neem ook hiervoor even contact met ons op per mail.

      Kan ik wisselen voor een andere maat container?

      Kom je niet uit met de maat container die je hebt gekozen? Omwisselen is mogelijk, maar hiervoor rekenen wij 75 euro transportkosten. Het is daarom misschien een betere oplossing op de container vaker te laten legen.

      Hoe wijzig ik mijn gegevens?

      Achter de schermen wordt er hard gebouwd aan een dashboard waarin je zelf je contactgegevens kunt wijzigen. Tot die tijd kan je wijzigingen doorgeven via info@containeronline.nl

      Ga je verhuizen? Dit heeft invloed op de afvalkalender. Misschien wordt de inzameling op een andere dag. Laat het ons even weten, dan sturen wij een nieuwe afvalkalender.

      Een Container voor afval
      bestel je gewoon Online

      Dat is de gedachten achter ContainerOnline.nl. Je bestelt direct online je containers en ontvangt een getekende overeenkomst. Binnen een week staan de containers bij jou voor de deur en kunnen we van start!

      Natuurlijk tegen een scherp tarief én goede voorwaarden. Want zeg nou zelf; je wilt toch niet te veel betalen voor het afvoeren van afval? Precies!

      ContainerOnline heeft rolcontainers voor de meest voorkomende afvalsoorten: Restafval, Papier/Karton, PMD, Flessenglas, Organisch afval, Koffiedik, Koffiebekers en Archief. Elke afvalsoort heeft meerdere inhoudsmaten en je kunt de container 1 of 2 keer per week laten legen, om de week of eens per 4 weken. Zo is er altijd een dienstverlening die past bij jouw bedrijf.

      Milieu bewust ondernemen?

      Ook daar staan wij volledig achter! Maar dit hoeft zeker niet duurder te zijn. Sterker nog. Wanneer je afval gescheiden aanbiedt, scheelt dit in kosten. Milieu bewust ondernemen was nog nooit zo gemakkelijk!

      N

      Zelf online samenstellen

      N

      Kies voor 10% korting of maandelijks opzegbaar

      N

      Rolcontainer gratis en binnen 1 week geplaatst

      N

      Landelijke inzameling

      Zo werkt het

      Icoon - afvalsoort - restafval

      Stel je container samen

      kies voor korting of opzegbaar

      Icoon - afvalsoort - restafval

      Vul je bedrijfsgegevens in

      en teken de overeenkomst

      Icoon - afvalsoort - restafval

      Binnen 1 week

      staan de container(s) klaar

      Icoon - afvalsoort - restafval

      We komen eraan

      Staat ie al buiten?